Nowa kampania społeczna momondo promuje tolerancję ponad podziałami, koncentrując się na dzieciach.

Celem kampanii społecznej momondo, globalnej wyszukiwarki lotów, hoteli i wynajmu samochodów, jest promowanie tolerancji i szacunku. W filmie „Drodzy mamo i tato” momondo pokazuje magię, która rodzi się, gdy spotykają się dzieci z całego świata. Niezależnie od tego kim są i skąd pochodzą są wzorem tolerancji i otwartości na drugiego człowieka.

Fakt, że współcześnie młodzi ludzie okazują mniejszą otwartość i zaufanie drugiemu człowiekowi, zainspirował twórców kampanii momondo „Kochana mamo, kochany tato”. Inicjatywa ta jest częścią współpracy momondo z CISV, międzynarodową organizacją non-profit działającą na rzecz pokoju przez edukację dzieci i młodzieży. Głównym celem współpracy było ufundowanie Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo, do której w lipcu tego roku przyjechały dzieci z całego świata. W filmie „Drodzy mamo i tato” widzimy jak dzieci spotykają się i odkrywają, że pomimo wielu różnic, więcej je łączy niż dzieli.

Do Międzynarodowej Wioski CISV w São Paulo przybyły dzieci z całego świata, by walczyć ze stereotypami i zawierać przekraczające granice przyjaźnie. To właśnie postawa tych dzieci ma być przykładem dla wszystkich dorosłych i uzmysłowić im, jak ważny jest w pozytywny kontakt z drugim człowiekiem. Na początku obozu dzieci zostały poproszone o przesłanie listu do rodziców, w którym podzielą się swoimi wrażeniami i odczuciami. Dwa tygodnie później te same osoby napisały kolejne listy, które są dowodem na to, jak z czasem może zmienić się postrzeganie wzajemnych różnic. Wypowiedzi dzieci zostały zebrane w krótkim filmie, który pokazuje ich pozytywny rozwój.

„Misją momondo jest budowanie otwartego i tolerancyjnego społeczeństwa. Film „Drodzy mamo i tato” ma przyczynić się do obalania podziałów między ludźmi i budowania między nimi relacji opartej na zaufaniu” – mówi Marta Krywult, Online Marketing Manager momondo.

Żyjemy w czasach, w których technologia pomaga ludziom „być bliżej siebie”, ułatwia kontakty i usprawnia komunikację. Mimo to młodsze pokolenie wykazuje niższy poziom zaufania do innych. Jest to jeden z wniosków globalnego badania pt. „The Value of Travelling”, przeprowadzonego przez momondo. W badaniu tym tylko 36% najmłodszych osób (18-35 lat) wyraziło pogląd, że większość ludzi jest godnych zaufania. Dla porównania, w kategorii wiekowej 36-55 lat 40% respondentów ufa większości ludzi, a w wieku 56-65 lat – połowa. Pomimo tych niepokojących wyników, badania wykazują również, że wierzymy w pozytywną moc podróżowania – 61% respondentów uważa, że ​​gdyby ludzie więcej podróżowali, na świecie byłoby mniej nietolerancji.

Zdaniem Rachel Kuck, doktorantki z University of Michigan School of Education i członkini Komitetu ds. Programów Edukacyjnych w CISV International, łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami
u dzieci niż u dorosłych: „Dzieciom łatwiej jest walczyć z uprzedzeniami, ponieważ często nie mają jeszcze doświadczeń życiowych, które potwierdziłyby negatywne przekonania o innych grupach społecznych” – mówi Rachel Kuck.

„Raport „The Value of Travelling” pokazuje, że 70% z nas uważa, że ​​tolerancja i szacunek dla innych są najważniejszymi cechami, których dzieci mogą nauczy się w domu. Właśnie dlatego relacje dzieci w wiosce CISV pokazują jak doświadczenie w zakresie spotkania i spędzania czasu z ludźmi z całego świata otworzyło ich umysły i dało im lepsze zrozumienie innych narodowości i kultur. Projekt bardzo podnosi na duchu i daje nadzieję na przyszłość” – tłumaczy Rachel Kuck.

W celu rozpowszechnienia przesłania tolerancji również poza obozem, momondo przygotowało bezpłatne zajęcia edukacyjne, mające na celu pomóc dzieciom zrozumieć znaczenie wzajemnego szacunku. Zajęcia „Różni po równo”„Nasz kolorowy świat”, uczą jak łatwo jest używać (i zlikwidować) etykiety i stereotypy. Podczas zajęć wykorzystywane są arkusze aktywności, przewodniki naukowe oraz dodatkowe filmy, które pokazują jak ważna jest otwartość. Pełne zestawy można bezpłatnie pobrać na stronie akcji momondo.

Link do filmu „Drodzy mamo i tato”: https://youtu.be/hjARRVbVHok

O celach momondo

momondo chce stworzyć świat, w którym różnice między ludźmi będą źródłem inspiracji i rozwoju, a nie nietolerancji i uprzedzeń. Naszym celem jest dodawanie odwagi i zachęcanie każdego do pozostania ciekawym i otwartym, tak abyśmy wszyscy mogli cieszyć się lepszym, bardziej zróżnicowanym światem.

O raporcie The Value of Travelling”

Badanie opiera się na odpowiedziach udzielonych przez 7 200 respondentów, po 400 z każdego z 18 krajów: Australii, Brazylii, Chin, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Meksyku, Norwegii, Portugalii, Rosji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA. Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 2 do 9 lutego 2016 r. przez zespół badawczy Cinta za pośrednictwem e-ankiety. Respondenci są reprezentatywną próbą pod względem płci, wieku i regionu.

O CISV
CISV International to globalna organizacja zajmująca się edukacją i wspieraniem pokoju na świecie poprzez budowanie międzykulturowej przyjaźni, współpracy i zrozumienia. Założona w 1950 roku, dziś CISV jest federacją 69 stowarzyszeń członkowskich, składających się z ponad 200 filii i grup lokalnych.

Share Button