Na stronie dobra-mama.pl mogą występować wpisy o charakterze reklamowym.

Wychowuj aktywnie! Rusza ogólnopolska kampania edukacyjna dla rodziców „AKTYWNI OD DZIECKA”

Jak wynika z badań, aż 80 proc. dzieci w Polsce nie spełnia kryteriów Światowej Organizacji Zdrowia dotyczących codziennej, godzinnej aktywności ruchowej. Za to 63 proc. regularnie ogląda telewizję – średnio 1 godzinę i 23 minuty dziennie w dni robocze oraz 1 godzinę i 43 minuty dziennie w weekendy. Jeśli dodamy do tego korzystanie z innych mediów, np. granie na komputerach lub konsolach, korzystanie z aplikacji mobilnych czy oglądanie video w Internecie, okazuje się, że dzieci w cyfrowym świecie spędzają niemal dwie godziny dziennie w dni robocze i ponad 2 godziny i 40 minut dziennie w weekendy. Sytuację chcą zmienić organizatorzy kampanii informacyjnej AKTYWNI OD DZIECKA, którzy za cel postawili sobie przede wszystkim edukowanie… rodziców. W ramach akcji zostały również przygotowane książeczki-cegiełki „Odkrywam swoje sportowe pasje”. Całkowity dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na wsparcie podopiecznych Fundacji Niezwyciężony, której celem jest propagowanie wśród dzieci i młodzieży sportu oraz pomoc w trudnych sytuacjach życiowych. Do wsparcia kampanii organizatorzy zapraszają również firmy z całej Polski, którym oferują możliwość nabycia książeczek z własnym logo. Szczegóły na stronie www.aktywnioddziecka.pl

Kluczowym celem kampanii AKTYWNI OD DZIECKA jest zwrócenie uwagi osób dorosłych na rolę ruchu w prawidłowym rozwoju nie tylko fizycznym, ale również psychicznym i emocjonalnym najmłodszych. Według organizatorów akcji to głównie na opiekunach – m.in. rodzicach i dziadkach – spoczywa odpowiedzialność za zachęcanie i inspirowanie dzieci do podejmowania aktywności o charakterze ruchowym.

– Często zapominamy, jak ważne dla prawidłowego rozwoju zdrowego organizmu i kształtowania pozytywnych cech charakteru są sport i aktywność fizyczna. Żyjemy w czasach, kiedy komputer, telewizor czy tablet są dla naszych dzieci alternatywą dla ruchu i zabawy z rówieśnikami. Zabiegani i zapracowani, mamy skłonność do przenoszenia odpowiedzialności za prawidłowy rozwój naszych pociech na placówki oświatowe, takie jak szkoły czy przedszkola. Pamiętajmy jednak, że to przede wszystkim rodzic jest dla dziecka drogowskazem i to jego rolą jest kształtowanie w nim pozytywnych wzorców oraz zachęcanie do aktywności już od najmłodszych lat – mówi Joanna Skoczeń, prezes zarządu VanityStyle, firmy, która zainicjowała kampanię AKTYWNI OD DZIECKA.

Czym skorupka za młodu nasiąknie…

W ramach kampanii została przygotowana informacyjna strona internetowa www.aktywnioddziecka.pl, z której rodzice będą mogli dowiedzieć się, jak ruch wpływa na rozwój psychofizyczny dzieci. Zawarte w serwisie artykuły, inspiracje i porady ekspertów pomogą im także w przyjazny sposób zachęcić swoje pociechy do uprawiania sportu i podejmowania aktywności o charakterze ruchowym.
– Jak wynika z badania Global Matrix 3.0 Polska, pod względem aktywności dzieci, zajmuje razem z Niemcami, Danią i Estonią przedostatnie miejsce spośród 17 badanych pod tym kątem krajów europejskich. Bogactwo rozrywek multimedialnych sprawia, że rodzicom coraz trudniej jest zachęcić swoje pociechy do ruchu. Nie chodzi tylko o zorganizowane zajęcia sportowe, z których – jak pokazują statystyki – korzysta w Polsce jedynie niecałe 20 proc. dzieci, ale również o zabawy na świeżym powietrzu, jazdę na rowerze czy gry i zabawy zespołowe z rówieśnikami – zaznacza Joanna Skoczeń. – Dlatego właśnie przygotowaliśmy portal aktywnioddziecka.pl, który ma być wsparciem dla rodziców i opiekunów oraz stworzyliśmy książeczki-cegiełki „Odkrywam swoje sportowe pasje” będące świetnym materiałem zarówno do edukacji, jak i zabawy z dzieckiem. Do ich kupna zapraszamy zarówno osoby indywidualne, a także firmy, którym proponujemy książeczki z własnymi logotypami i informacją o wsparciu kampanii – dodaje.

Trzy książeczki adresowane do dzieci w wieku 3-4, 5-7 oraz 8-9 lat zostały stworzone pod nadzorem merytorycznym psycholog Agnieszki Opach. W każdej z nich, na 16 stronach, zostały zawarte ciekawe propozycje gier i zabaw, opowiastki, kolorowanki i łamigłówki, a także inspiracje dla rodziców, jak aktywnie spędzać czas z dziećmi. Bohater książeczek – Miś Sportuś prezentuje w angażujący sposób najmłodszym różne aktywności, pokazując, że sport może być świetną zabawą i doskonałą formą spędzania czasu z rówieśnikami. Koszt jednej cegiełki to tylko 15 złotych. Całkowity dochód ze sprzedaży książeczek zostanie przekazany na wsparcie najmłodszych podopiecznych Fundacji Niezwyciężony, którzy ze względu na pochodzenie z rodzin no niskim statusie materialnym, często nie mogliby realizować swoich sportowych pasji. Cegiełki można nabyć za pośrednictwem strony kampanii.

– Celem Fundacji Niezwyciężony jest promowanie wśród dzieci i młodzieży aktywnych działań ukierunkowanych na zmianę otaczającej je rzeczywistości, a także wspieranie i inspirowanie ich w walce o swoje marzenia. Poprzez zajęcia sportowe chcemy im pokazać, że nie ma rzeczy niemożliwych i mimo przeciwności losu należy być niezwyciężonym i dążyć do realizacji swoich planów oraz ambicji – mówi Jagoda Pisarczyk, prezes zarządu Fundacji Niezwyciężony. – Naszymi podopiecznymi są dzieci z najbliższej okolicy, a także dzieci, których rodzice nie mogliby pozwolić sobie na posyłanie dziecka na odpłatne zajęcia dodatkowe lub sportowe. – dodaje Jagoda Pisarczyk.

Ruch dla zdrowia fizycznego i nie tylko

Jak wynika z badań, 31,2% ośmiolatków w Polsce ma nadmierną masę ciała, a z otyłością zmaga się 12,7 proc. z nich. Dodatkowo co dziesiąty drugoklasista ma nieprawidłowe wartości ciśnienia tętniczego. Tymczasem według ekspertów zbyt mała ilość ruchu w młodym wieku zwiększa ryzyko wystąpienia w życiu dorosłym m.in. cukrzycy typu II, chorób układu krążenia czy otyłości. Specjaliści podkreślają też niebagatelną rolę aktywności dla prawidłowego rozwoju psychicznego i emocjonalnego najmłodszych.

– Od dawna wiadomo, że aktywność fizyczna ma ogromny wpływ na zdrowie i rozwój każdego człowieka, jednak szczególny „głód ruchu” występuje u przedszkolaków i najmłodszych uczniów szkół podstawowych. Aktywność ruchowa dziecka oddziałuje nie tylko na jego rozwój fizyczny, ale również emocjonalny, społeczny i umysłowy. Dzieci uczą się wówczas radzić sobie z trudnościami, stresem oraz napięciem, przeżywaniem porażek i sukcesów – mówi psycholog Agnieszka Opach z Centrum Terapeutyczno-Rozwojowego Holipsyche, która od dziesięciu lat pracuje z dziećmi i młodzieżą. – Sport kształtuje również relacje z rówieśnikami, przyczynia się do wzrostu zainteresowania nie tylko współzawodnictwem, ale również współdziałaniem, a także wpływa na rozwój takich cech jak refleks czy zdolność przewidywania i podejmowania decyzji – dodaje Agnieszka Opach.

Ja podkreśla ekspert kampanii, istotne jest, aby dziecko w czasie swojej aktywności dobrze się bawiło oraz aby owa aktywność – ubrana w ciekawą i interesującą formę – była przyjemną zabawą, a nie monotonnym obowiązkiem. Dlatego bardzo ważną rolą rodzica jest organizowanie dzieciom zabaw o charakterze ruchowym oraz od najmłodszych lat wspieranie ich sportowych pasji.
Kampania AKTYWNI OD DZIECKA organizowana jest przez firmę VanityStyle we współpracy z Ośrodkiem Terapeutyczno-Rozwojowym Holipsyche. Środki uzyskane ze sprzedaży książeczek-cegiełek „Odkrywam swoje sportowe pasje” zostaną przekazane beneficjentowi – Fundacji Niezwyciężony.

Grafika 01

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Wykryto blokadę reklam!!!

Wykryliśmy, że używasz rozszerzeń do blokowania reklam. Prosimy, wesprzyj nas, wyłączając blokadę reklam.

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock