Rozmowy z rodzicami małych dzieci oraz stomatologami dziecięcymi przekonały nas do zorganizowania ogólnopolskiej kampanii zachęcającej dzieci do mycia zębów. Kampania jest wyjątkowo potrzebna, ponieważ świadomość polskich rodziców w temacie dbania o jamę ustną swoich dzieci jest bardzo niska. Polacy nie wiedzą bowiem, jak często należy chodzić do dentysty, myć zęby i wymieniać szczoteczkę.

Z najnowszych danych Ministerstwa Zdrowia wynika, że statystyczny polski trzylatek ma, aż trzy zepsute zęby. Sześciolatki mają próchnicę częściej niż ich rówieśnicy w Ugandzie i Wietnamie. Na fotelu dentystycznym ani razu w swoim życiu nie usiadł co dziesiąty siedmiolatek. Co gorsza 92 proc. nastolatków i 99 proc. dorosłych ma próchnicę.
Na rynku dostępnych jest mnóstwo różnych produktów do higieny jamy ustnej. Najczęściej jednak dedykowane są one dzieciom powyżej 3-ego roku życia. Produktów od pierwszego ząbka czy do dbania o jeszcze bezzębne dziąsła jest niewiele. Co więcej, nawet jeśli rodzice zdecydują się na zakup tych produktów, to często nie wiedzą jak z nich korzystać lub po prostu poddają się po kilku nieudanych próbach zachęcenia dziecka do otworzenia buźki. Spotkać ich potem możemy w gabinecie stomatologicznym, kiedy to ze wstydem opowiadają Stomatologowi jak ich dziecko bardzo nie lubi myć zębów.
Wychodząc temu naprzeciw, wraz z brytyjską firmą BrushBaby, która od niedawna gości na naszym rodzimym rynku, edukujemy rodziców i zachęcamy maluchy do dbania o ząbki, dziąsełka, podniebienie i język.
Produkty BrushBaby, to m.in.: pierwsza soniczna szczoteczka do mycia zębów (od pierwszego ząbka), gaziki do przemywania i masowania dziąseł, gryzako-szczoteczki do masowania dziąseł i uśmierzania bólu podczas ząbkowania, ale i pasty do zębów o bardzo niskiej zawartości fluoru z xylitolem.
Pierwszy krok Kampanii to dzielenie się pomysłami, zachęcającymi dzieci do mycia zębów w Internecie. Ponad 80 topowych blogerek parentingowych wspiera Kampanię na swoich blogach, wymyślając wraz z czytelnikami pomysły, zabawy i inne formy zachęcające dzieci do mycia zębów.
Kampanii przyświecają również filmiki, które sukcesywnie nagrywamy: jakimi metodami myć zęby, jaką wybrać szczoteczkę, kiedy zacząć dbać o higienę u malucha. Współpracując ze stomatologami produkujemy również inne filmiki edukacyjne.
Stworzyliśmy również poradniki dla rodziców małych dzieci, które są drogowskazem w codziennej higienie jamy ustnej ich dzieci. Są dostępne w wybranych gabinetach stomatologicznych, szkołach rodzenia, żłobkach, przedszkolach i przychodniach zdrowia.
Kolejny krok Kampanii to wybór gabinetów, czyli lekarzy stomatologów godnych polecenia rodzicom. “Gabinet Przyjazny Małemu Pacjentowi” to gabinet z dobrym podejściem do najmłodszych i w pełni zaangażowany w swoją misję leczenia zębów, zachęcania małych pacjentów do przychodzenia, a nie uciekania przed każdymi białymi drzwiami.
Ponadto codziennie przybliżamy temat higieny jamy ustnej u maluchów, poprzez aktywne działania na Facebooku, YouTube’ie i w najbliższym czasie również na stronie jakzachecic.pl.

Share Button